Hogyan csinálj filmet? |
bakter |
|
Készítsd elő, filmezd le, az utómunkákkal adj végleges formát az anyagnak.
|
Elveszik a kép méltósága |
Cinematrix |
|
Nagyon sok mozi digitálisan vetít, nagyon sok filmet már eleve digitális nyersanyagra forgatnak. Ez nem hagyja rezzenéstelenül a rendezőket: Martin Scorsese a 93-as filmje kópiáját nem tudta előkeríteni, mert kópiákból a Los Angeles-i Technicolornál már másolatot sem készítenek, Quentin Tarantino pedig egyszerűen csak abbahagyná a filmezést a 35 mm-es kópiák kiveszésével.
|
AVATAR |
Bazs |
|
A film előtt erős kételyek voltak bennem, nem egy nagy szuperprodukcióban kellett csalódnunk már az idén. Meg hát ezek a kék izék sem lopták be magukat a szívembe, az előzetesek sem dobtak fel, meg amúgy sem szeretem a sci-fiket. De még is csak minden idők legdrágább filmje. Mégis csak James Cameron rendezte. Meg kell nézni. Aztán teltek a hónapok, közeledett a film premierje, majd kijött egy újabb, több, mint háromperces trailer, szinkronizálva – ez már kezdett ráhangolni a dologra.
A film első jó húsz perce után nem éreztem azt, hogy itt valami kimagasló dologról lenne szó…sőt, minden elemében sablonos volt, semmi extra. Gondoltam, ez is kicsit túl lett lihegve, jónak jó, de ennyi. Aztán elkezdődött a film következő 140 perce, és csak kapkodtam a fejemet. Ez valami fantasztikus.
|
Szabó Gábor: Filmes könyv – Hogyan kommunikál a film |
*mjm* |
|
Vedd meg és tanulj filmezni a legjobbaktól!
|
Egy filmkészítés története |
7. fakultáció |
|
Médiaórán azt a feladatot kaptuk, hogy burlesk filmet kell készítenünk. Volt pár ötletünk és azokat csináltuk meg.
|
A filmbörleszk |
kgv |
|
A börleszk egy tiszta filmstílust valósított meg, elszakadva más művészetek kifejezőeszközeitől.
Jellemzői: A komikus mozzanatok lazán sorakoznak egymás után, a történet ezeket nem fűzte egybe, legfeljebb keretet adott neki. Nem írtak előre forgatókönyvet, csak vázlatot az ötletről.
|
A forgatócsoport tagjai angolul és magyarul |
kgv |
|
Director - rendező
|
Kameramozgások |
kgv |
|
A szem gyorsabban veszi észre a mozgást, bizonyos színeket, emberi arcot. Centrális és perifériális nézés.
A teljes látószög 120°, éleslátás 1,5°, normál látás 40-45°.
A kameránál a keresőt nézem centrálisan és a többit perifériásan.
A kameramozgás egyhelyűséget és egyidejűséget fejez ki, s csak dramaturgiai okból lehet használni.
|
Áldokumentum: Wapra jelentés |
KGP |
|
Az emberek leülnek a televízió elé, megnézik a híradót, s elhiszik amit benne látnak. Hiszen ez a televízió, s benne mindig igazat mondanak.
A Wapra jelentés (rendezte: Kocsis Tibor) egy áldokumentumfilm, leginkább így lehetne a műfaját meghatározni. Ráadásul oknyomozó riport, az igazság kiderítése, amit nagyon kedvelünk a televíziós műfajok között. Nyilvánosan a Magyar Televízióban láthattuk, egy beszélgetés keretében. A film zseniális szerkesztése miatt nézzük meg a történetét, hogyan jut el egy fantasztikus eredményre, ami persze úgy ahogy van nem igaz.
|
Így készült a ... |
KGP |
|
Bemutatjuk a Jurrasic park producerének, a Féktelenül rendezőjének, a Bárányok hallgatnak operatőrjének legújabb alkotását.
A film piacra dobása előtt már jóval korábban elkezdődik a reklámkampánya, amire szintén tekintélyes összeget költenek. Ilyen például az előzetese, amit pár tíz másodpercben a reklámblokkokban láthatunk a tv-ben.
|
|