Következő 10 cikk | Előző 10 cikk |
A reklám fajtái, eszközei |
Tápai Ádám |
|
Mindössze egy szó, amely egy hatalmas iparággá fejlődött az utóbbi évszázadban. Francia eredetű: réclamer-jelentése: elismétel, újra elmond. Ez a tulajdonképpeni lényege. Számos definícióval találkozhatunk. Egyik példa ezek közül: A reklám olyan személytelen fizetett, meggyőzésre törekvő forma, amelyet az ismert megrendelő a médiumokon keresztül juttat el a potenciális fogyasztókhoz egy termék, szolgáltatás, vagy ötlet népszerűsítésére, forgalmának fellendítése érdekében.
,, ...nincs az a sör, amire érdemes 10 percet várni, de 10 millió évet- az más!" (Guinness,Evolution)
|
Az AGENDA-SETTING elmélet |
::MM:: |
|
A ’média – közönség’ – viszony kutatásának kezdete a XX. század ’30-as – ’40-es éveire tehető, mikor a média és közönségének viszonya releváns kérdéssé vált az USA-ban. Már ekkor kialakult a kutatások két fő iránya. Az egyik irányt az ’erős hatás hipotézis’, a másikat a ’gyenge hatás hipotézis’ jellemzi. A központi kérdésre – ’hat-e a média a fogyasztó gondolkodására?’ – a két szembenálló irányzat eltérő válaszokat adott.
Értelemszerűen az egyik a média erős hatását feltételezte, míg a másik a fogyasztó preferenciáit tartotta elsődlegesnek Az ’erős hatás hipotézist’ három egymással is versengő iskola igyekezett bebizonyítani: a ’média-hatás iskola’, a ’kultivációelmélet’ és az ’agenda-setting elmélet’. A ’gyenge hatás hipotézist’ a Lasarsfeld-iskola és a ’uses and gratifications’ (’használat és élményszerzés’) iskola képviselte.
|
A képregény története |
*u*d* |
|
1875-ben történt, hogy egy Richard Felton nevű újságíró életre hívott egy sárga ruhába öltözött különös figurát, aki furcsa kalandokba keveredett. A "The Yellow Kid néven" ábrázolt főhős az egyik neves amerikai újságban jelent meg, két-három kockából álló története a hírmagazin egyhangúságának megtörésére szolgált.
|
Jóbarát? családtag? |
-LL- |
|
A Friends című televíziós sorozat, ami nálunk a Jóbarátok név alatt fut, világszerte az egyik legnépszerűbb tv-műsor, emberek milliói követik hétről-hétre nagy élvezettel a hat fiatal humoros próbálkozásait a való élet mindennapjaiban, és nemcsak a nézők, hanem a kritikusok is értékelik a sorozat minőségi színvonalát: a Friends-et megjelenése óta 12-szer jelölték Emmy-díjra, a Golden Globe nominálásaiban minden éven szerepel, nem beszélve a színészekről, akik karrierjében fontos momentumként jelenik meg a Friends-beni szereplésük.
|
Sorozatmánia |
Fish |
|
Szerintem a tévé azért ragaszkodik a szériában gyártott sorozatokhoz, mert
minden korosztályt a képernyő elé „ragaszthat”. A sorozatoknak
egy nagy előnye, hogy úgy osztják be, hogy minden nap legyen nézettsége,
minden napszakban.
|
Gondolatok a valóság-showkról |
*block* |
|
Hazánkban nagyon népszerű a televíziós valóság-show. Általában ezek a műsorok a közönség szórakoztatására készülnek. Lássunk róluk néhány véleményt:
|
Cikkek a sajtóban a médiáról |
zöldi |
|
Időrendi sorba illesztettük azokat az írásokat (cikkeket és tanulmányokat), amelyek a médiáról (az újságról, a rádióról, a televízióról, az internetről, a médiaoktatásról, a politikai kommunikációról) jelentek meg a magyar nyelvű sajtóban. A válogatásból adódik egy következtetés: mindig jelzi a konfliktust média és politika, újságírók és politikusok között, ha a médiumok önmagukkal foglalkoznak. A kirajzolódó csomópontok jelzik, hogy mikor van bajban a sajtó- és véleményszabadság. Az alábbi összeállítás fontos része az úgynevezett annotáció. Az a szögletes zárójelbe illesztett magyarázó szöveg, amelyből kiderül, hogy miről szól az említett cikk. A tartalmat ugyanis nem föltétlenül adja vissza a cím. A leírást úgy igyekeztünk egységesíteni, hogy aki például a Magyar Televízió körüli eseményekre és értelmezésekre kíváncsi, /Az MTV válságáról/ annotáció alatt meglehetősen sok több cikket talál. Vagy aki kíváncsi a konzervatív táboron belül dúló vitára a médiaeszközök hatékonyságáról, az megtalálhatja /A jobboldali sajtó hangneméről/ annotáció alatt. S bár az összeállításban nemcsak az országos lapok, hanem a vidéki újságokok is föllelhetőek, az öt és félszáz tételnyi válogatás mégsem mondható teljesnek.
(2002.09.01.-2003.10.15.)
|
Következő 10 cikk | Előző 10 cikk |
|