| | Következő 10 cikk | Előző 10 cikk | 
 
	
		| A reklám fajtái, eszközei | Tápai Ádám |  |  
		| 
	Mindössze egy szó, amely egy hatalmas iparággá fejlődött az utóbbi évszázadban. Francia eredetű: réclamer-jelentése: elismétel, újra elmond. Ez a tulajdonképpeni lényege. Számos definícióval találkozhatunk. Egyik példa ezek közül:  A reklám olyan személytelen fizetett, meggyőzésre törekvő forma, amelyet az ismert megrendelő a médiumokon keresztül juttat el a potenciális fogyasztókhoz egy termék, szolgáltatás, vagy ötlet népszerűsítésére, forgalmának fellendítése érdekében. 
	,, ...nincs az a sör, amire érdemes 10 percet várni, de 10 millió évet- az más!" (Guinness,Evolution) |  
 
	
		| Az AGENDA-SETTING elmélet | ::MM:: |  |  
		|  A ’média – közönség’ – viszony kutatásának kezdete a XX. század ’30-as – ’40-es éveire tehető, mikor a média és közönségének viszonya releváns kérdéssé vált az USA-ban. Már ekkor kialakult a kutatások két fő iránya. Az egyik irányt az ’erős hatás hipotézis’, a másikat a ’gyenge hatás hipotézis’ jellemzi. A központi kérdésre – ’hat-e a média a fogyasztó gondolkodására?’ – a két szembenálló irányzat eltérő válaszokat adott.
Értelemszerűen az egyik a média erős hatását feltételezte, míg a másik a fogyasztó preferenciáit tartotta elsődlegesnek Az ’erős hatás hipotézist’ három egymással is versengő iskola igyekezett bebizonyítani: a ’média-hatás iskola’, a ’kultivációelmélet’ és az ’agenda-setting elmélet’. A ’gyenge hatás hipotézist’ a Lasarsfeld-iskola és a ’uses and gratifications’ (’használat és élményszerzés’) iskola képviselte. |  
 
	
		| A képregény története | *u*d* |  |  
		|  1875-ben történt, hogy egy Richard Felton nevű újságíró életre hívott egy sárga ruhába öltözött különös figurát, aki furcsa kalandokba keveredett. A "The Yellow Kid néven" ábrázolt főhős az egyik neves amerikai újságban jelent meg, két-három kockából álló története a hírmagazin egyhangúságának megtörésére szolgált. |  
 
	
		| Jóbarát? családtag? | -LL- |  |  
		|  A Friends című televíziós sorozat, ami nálunk a Jóbarátok név alatt fut, világszerte az egyik legnépszerűbb tv-műsor, emberek milliói követik hétről-hétre nagy élvezettel a hat fiatal humoros próbálkozásait a való élet mindennapjaiban, és nemcsak a nézők, hanem a kritikusok is értékelik a sorozat minőségi színvonalát: a Friends-et megjelenése óta 12-szer jelölték Emmy-díjra, a Golden Globe nominálásaiban minden éven szerepel, nem beszélve a színészekről, akik karrierjében fontos momentumként jelenik meg a Friends-beni szereplésük. |  
 
	
		| Sorozatmánia | Fish |  |  
		|  Szerintem a tévé azért ragaszkodik a szériában gyártott sorozatokhoz, mert
minden korosztályt a képernyő elé „ragaszthat”. A sorozatoknak
egy nagy előnye, hogy úgy osztják be, hogy minden nap legyen nézettsége,
minden napszakban. |  
 
	
		| Gondolatok a valóság-showkról | *block* |  |  
		|  Hazánkban nagyon népszerű a televíziós valóság-show. Általában ezek a műsorok a közönség szórakoztatására készülnek. Lássunk róluk néhány véleményt: |  
 
	
		| Cikkek a sajtóban a médiáról | zöldi |  |  
		|  Időrendi sorba illesztettük azokat az írásokat (cikkeket és tanulmányokat), amelyek a médiáról (az újságról, a rádióról, a televízióról, az internetről, a médiaoktatásról, a politikai kommunikációról) jelentek meg a magyar nyelvű sajtóban. A válogatásból adódik egy következtetés: mindig jelzi a konfliktust média és politika, újságírók és politikusok között, ha a médiumok önmagukkal foglalkoznak. A kirajzolódó csomópontok jelzik, hogy mikor van bajban a sajtó- és véleményszabadság. Az alábbi összeállítás fontos része az úgynevezett annotáció. Az a szögletes zárójelbe illesztett magyarázó szöveg, amelyből kiderül, hogy miről szól az említett cikk. A tartalmat ugyanis nem föltétlenül adja vissza a cím. A leírást úgy igyekeztünk egységesíteni, hogy aki például a Magyar Televízió körüli eseményekre és értelmezésekre kíváncsi, /Az MTV válságáról/ annotáció alatt meglehetősen sok több cikket talál. Vagy aki kíváncsi a konzervatív táboron belül dúló vitára a médiaeszközök hatékonyságáról, az megtalálhatja /A jobboldali sajtó hangneméről/ annotáció alatt. S bár az összeállításban nemcsak az országos lapok, hanem a vidéki újságokok is föllelhetőek, az öt és félszáz tételnyi válogatás mégsem mondható teljesnek.
(2002.09.01.-2003.10.15.) |  
				 | Következő 10 cikk | Előző 10 cikk | 
 |