Médiamánia
Tartalom
Menü
 
médiaTECHNIKA
 
médiaELMÉLET
 
FILMmánia
 
SzÖVEGmánia
 
 
médiaBóklászó
 
átjáró
 
Hallgass!!!

RÁDIÓ7

 
FOTÓbirodalmak
 
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
 
Nem a dicsőségünk múlik, csak a zidő
2025. Február
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
<<   >>
 
hogy el ne késs :)
 
intimzóna :-)
 
 
Édes élet

Édes élet

Peter's blog

 
médiaBONCOLDA
médiaBONCOLDA : A reklám fajtái, eszközei

A reklám fajtái, eszközei

Mindössze egy szó, amely egy hatalmas iparággá fejlődött az utóbbi évszázadban. Francia eredetű: réclamer-jelentése: elismétel, újra elmond. Ez a tulajdonképpeni lényege. Számos definícióval találkozhatunk. Egyik példa ezek közül:  A reklám olyan személytelen fizetett, meggyőzésre törekvő forma, amelyet az ismert megrendelő a médiumokon keresztül juttat el a potenciális fogyasztókhoz egy termék, szolgáltatás, vagy ötlet népszerűsítésére, forgalmának fellendítése érdekében.

,, ...nincs az a sör, amire érdemes 10 percet várni, de 10 millió évet- az más!" (Guinness,Evolution)


Története két korszakra osztható. Az első periódus a reklám megjelenése és fejlődése. Az első dokumentum , ami fennmaradt egy egyiptomi papirusztekercs, amiben egy szökött rabszolgát keres gazdája. Ez a British Múzeumban ma is megtekinthető. A következő állomás  az i..e.3.- 4. század. Az ókori Görögországban a bortartó edényeken megjelentek a cimkék, amiket falfestményeken hirdettek az áruk megjelölésével. A középkorban a verbális reklám volt jellemző, a kikiáltás, hiszen a lakosság többsége sem olvasni, sem írni nem tudott. Áttörő változást a könyvnyomtatás feltalálása hozott a sokszorosítás révén. A napilapokban a 18. század közepétől találkozhatunk reklámmal. Ekkor már tudományosan foglalkoztak szakemberek vele. A második periódusban, a 19. századtól már reklámtevékenységrőlés tudatos fejlesztésekről beszélhetünk. A reklámipart- nevezhetjük így- már nem a kereskedők, hanem a gyártók uralják, mert már tömegméretű termelésről beszélhetünk. Azóta is folyamatos fejlődés, evolúció jellemzi.

Egyesek szerint pozitív hatású a reklám ugyanis megismerteti az embereket a termékekkel, szolgáltatásokkal ezért tájékoztató, segítő jellegű. Míg mások álláspontja az, hogy a reklám negatív, ugyanis korlátozza a versenyt, a monopóliumoknak, multiknak kedvez. Szerintem mindkét állásfoglalásban van igazság. Természetesen mint minden mást, a reklámot is törvényekkel szabályozzák. Egy törvényrészletet idézek, ami a mi életünket is befolyásolja: ,, Tilos a reklámtevékenység óvodákban, általános iskolákban, kollégiumokban, gyermekjóléti alapellátást nyújtó intézményekben, kivéve az egészséges életmód, kultúra, oktatási tevékenység, környezetvédelem."

Mivel hatalmas iparágról beszélünk, különböző csoportosításokban tárgyalhatjuk.

Fajtái szerint a reklám lehet:

- racionális, azaz tényeken alapul és tárgyilagos, fontos információkat közöl

- emocionális, vagyis nem kötődik a termék vagy szolgáltatás objektív tulajdonságához. A fogyasztót érzelmi és hangulati elemek segítségével befolyásolja

,, Hozd el anyádat is!" ( Sziget Fesztivál )

-sokkoló reklám, ugyanis a nagy tömegű és egysíkú reklámokra már nem figyelnek az emberek, ezért megdöbbentő képekkel, rövidfilmekkel, humoros jelenetekkel sokkolnak

- társadalmi célú reklám, ami közcélokat szolgál. Társadalmi célú hirdetésnek is szokták nevezni

A reklámot el is kell juttatni az emberekhez. Kell hozzá a reklámeszköz: a reklámüzenet kódolt megfogalmazása és a reklámhordozó. Ez a kommunikációs csatorna, mely az üzenet továbbítására szolgál. Manapság médiumnak, többes számban médiának nevezünk. Ezek lehetnek:

- auditív /hangon keresztüli/, mint a rádió, hangosbemondó

- vízuális /kép által/: sajtó,plakát, köztéri tábla, fényreklám, szórólap, katalógus

- audiovizuális /kép és hang együttesen/, mint a televízió, mozi, internet

- egyéb érzékszervekre ható, ilyen az illatminta, kostoló

,, Megáll az eszed, ha eszed!" ( Cheetos )

Napjainkban a média minden csatornája eléri az embereket, bombáznak bennünket a reklámokkal akár direkt, erre a célra épülő tévécsatornákon keresztül, ahol a műsoridő jelentős részét a reklámok, fizetett hirdetések teszik ki.Találkozunk indirekt reklámmal, ahol a szereplők használják az adott márkát, ezzel befolyásolják a nézőket. Természetesen léteznek jó és rossz reklámok. Geszti Pétert rappert, színészt, reklámcég társtulajdonost idézném:

,, ...a megrendelő számára az a jó reklám, ami elad. A fogyasztó pedig azt szereti ha a reklám nem pusztán informálja, hanem szórakoztatja.....olyan mint a nagy sláger. Megjön tőlük az ember életkedve, elkapnak érzelmileg, szívesen felidézed őket, ahogy a slágerek is felidéznek egy napot, egy szerelmet, valamit abból, ahogy te szeretsz élni.

A nagyszerű reklámok még később is ugyanúgy felidézik a márkát, a kort is, melyben születtek, hiszen oly jellemző marad stílusában az aktualitása.....de a reklám fura drámája, hogy nem lehet örök értékű, hiszen lényegéből fakadóan avul: már jövőre másként kell a célcsoportosított emberi tömegekhez szólnia."

 

Felhasznált források:

www.szentesinfo.hu/szentesielet.2007/6.szam

hu.wikipedia.org/wiki/Reklám

http://p2p-fusion.mokk.bme.hu/w2/index.php?title=

cspv.hu/2/8/old13/ext1

www.areklamhelye.hu

 

 
 
Döntsd el!
Lezárt szavazások
 
Válassz!
Lezárt szavazások
 
 
Olvasási nehézség?
 
Írj helyesen!
 
számláló
Indulás: 2006-02-19
 
Linkgyűjtemény
 
 
Tartalom

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints