A televíziós stúdió
A stúdió a forgatás szempontjából a legjobb, a műsor szempontjából a legrosszabb.
Stúdiótér (műterem):
A stúdiótér padlójának nagyon simának, csendesnek és teherbírónak kell lennie. Nagyon jó kell hogy legyen az akusztika, ne legyen vízhangos vagy túl tompa. A hangmérnök még tud javítani valamennyit a pulton, vagy mikrofonozással. Világosítás träger rendszerrel. A stúdiótér világítása drága, mert az a lámpa is ott van, amit nem használnak, de a gyorsaság miatt szükséges (2-3 óra). Filmforgatásnál a hangárszerű helyiségben előbb a díszleteket építik fel, s csak aztán a világosító hidakat, de valamivel több idejük van rá (2-3 nap).
Épületgépészet:
Klíma; munkavilágítás; erősáramú csatlakozók; különleges lift; háttérfüggöny (körfüggöny).
Képtechnika:
3-4-5 kamera+újabb kamerák fogadása; statívok, pneumatikus statívok; krán; kábelek; csatlakozók (falba építve).
CCU:
Kamera vezérlése (iris, színegyensúly stb.); feliratozás; világosítók pultja.
Vezérlő:
Rendező; asszisztens; képvágó (külső képforrások fogadása is); súgógép vezérlése számítógéppel.
Rögzítő:
Adás rögzítése; bejátszások elindítása.
Kommunikációs és interkommunikációs rendszer:
Doboz (kommunikáció a stúdió részei között pl: vezérlő - stúdiótér); adóvevő a stúdiótérben lévő világosítók és a CCU között; speciális elérhetőség a műsorvezetőnek (bogyós fülhallgató, telefon); kamerafüles; kameraman jelzései, intései a műsorvezetőnek; kameraman bólogatása a kamerával; col CCU (megnyomása ha technikai probléma van a kamerával, s nem tudok felszólni a fülesen); utasítórendszer (egyoldalú a vezérlőből); piros lámpa rendszer (Csend Adás!); négyhuzalos rendszer (oda-vissza hangkapcsolat a külső helyszínnel).
Stúdió üzemi háttere:
Díszletgyártás és korrekciója; makettműhely; jelmezkészítés és korrekciója; pirotechnika (láng, füst); technika; tűz és balesetvédelem.
|