Médiamánia
Tartalom
Menü
 
médiaTECHNIKA
 
médiaELMÉLET
 
FILMmánia
 
SzÖVEGmánia
 
 
médiaBóklászó
 
átjáró
 
Hallgass!!!

RÁDIÓ7

 
FOTÓbirodalmak
 
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
 
Nem a dicsőségünk múlik, csak a zidő
2024. Június
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
hogy el ne késs :)
 
intimzóna :-)
 
 
Édes élet

Édes élet

Peter's blog

 
médiaBONCOLDA

Következő 10 cikkElőző 10 cikk

A reklám fajtái, eszközei

Tápai Ádám   

Mindössze egy szó, amely egy hatalmas iparággá fejlődött az utóbbi évszázadban. Francia eredetű: réclamer-jelentése: elismétel, újra elmond. Ez a tulajdonképpeni lényege. Számos definícióval találkozhatunk. Egyik példa ezek közül:  A reklám olyan személytelen fizetett, meggyőzésre törekvő forma, amelyet az ismert megrendelő a médiumokon keresztül juttat el a potenciális fogyasztókhoz egy termék, szolgáltatás, vagy ötlet népszerűsítésére, forgalmának fellendítése érdekében.

,, ...nincs az a sör, amire érdemes 10 percet várni, de 10 millió évet- az más!" (Guinness,Evolution)

Az AGENDA-SETTING elmélet

::MM::   
A ’média – közönség’ – viszony kutatásának kezdete a XX. század ’30-as – ’40-es éveire tehető, mikor a média és közönségének viszonya releváns kérdéssé vált az USA-ban. Már ekkor kialakult a kutatások két fő iránya. Az egyik irányt az ’erős hatás hipotézis’, a másikat a ’gyenge hatás hipotézis’ jellemzi. A központi kérdésre – ’hat-e a média a fogyasztó gondolkodására?’ – a két szembenálló irányzat eltérő válaszokat adott. Értelemszerűen az egyik a média erős hatását feltételezte, míg a másik a fogyasztó preferenciáit tartotta elsődlegesnek Az ’erős hatás hipotézist’ három egymással is versengő iskola igyekezett bebizonyítani: a ’média-hatás iskola’, a ’kultivációelmélet’ és az ’agenda-setting elmélet’. A ’gyenge hatás hipotézist’ a Lasarsfeld-iskola és a ’uses and gratifications’ (’használat és élményszerzés’) iskola képviselte.

A képregény története

*u*d*   
1875-ben történt, hogy egy Richard Felton nevű újságíró életre hívott egy sárga ruhába öltözött különös figurát, aki furcsa kalandokba keveredett. A "The Yellow Kid néven" ábrázolt főhős az egyik neves amerikai újságban jelent meg, két-három kockából álló története a hírmagazin egyhangúságának megtörésére szolgált.

Jóbarát? családtag?

-LL-   
A Friends című televíziós sorozat, ami nálunk a Jóbarátok név alatt fut, világszerte az egyik legnépszerűbb tv-műsor, emberek milliói követik hétről-hétre nagy élvezettel a hat fiatal humoros próbálkozásait a való élet mindennapjaiban, és nemcsak a nézők, hanem a kritikusok is értékelik a sorozat minőségi színvonalát: a Friends-et megjelenése óta 12-szer jelölték Emmy-díjra, a Golden Globe nominálásaiban minden éven szerepel, nem beszélve a színészekről, akik karrierjében fontos momentumként jelenik meg a Friends-beni szereplésük.

Sorozatmánia

Fish   
Szerintem a tévé azért ragaszkodik a szériában gyártott sorozatokhoz, mert minden korosztályt a képernyő elé „ragaszthat”. A sorozatoknak egy nagy előnye, hogy úgy osztják be, hogy minden nap legyen nézettsége, minden napszakban.

Gondolatok a valóság-showkról

*block*   
Hazánkban nagyon népszerű a televíziós valóság-show. Általában ezek a műsorok a közönség szórakoztatására készülnek. Lássunk róluk néhány véleményt:

Cikkek a sajtóban a médiáról

zöldi   
Időrendi sorba illesztettük azokat az írásokat (cikkeket és tanulmányokat), amelyek a médiáról (az újságról, a rádióról, a televízióról, az internetről, a médiaoktatásról, a politikai kommunikációról) jelentek meg a magyar nyelvű sajtóban. A válogatásból adódik egy következtetés: mindig jelzi a konfliktust média és politika, újságírók és politikusok között, ha a médiumok önmagukkal foglalkoznak. A kirajzolódó csomópontok jelzik, hogy mikor van bajban a sajtó- és véleményszabadság. Az alábbi összeállítás fontos része az úgynevezett annotáció. Az a szögletes zárójelbe illesztett magyarázó szöveg, amelyből kiderül, hogy miről szól az említett cikk. A tartalmat ugyanis nem föltétlenül adja vissza a cím. A leírást úgy igyekeztünk egységesíteni, hogy aki például a Magyar Televízió körüli eseményekre és értelmezésekre kíváncsi, /Az MTV válságáról/ annotáció alatt meglehetősen sok több cikket talál. Vagy aki kíváncsi a konzervatív táboron belül dúló vitára a médiaeszközök hatékonyságáról, az megtalálhatja /A jobboldali sajtó hangneméről/ annotáció alatt. S bár az összeállításban nemcsak az országos lapok, hanem a vidéki újságokok is föllelhetőek, az öt és félszáz tételnyi válogatás mégsem mondható teljesnek. (2002.09.01.-2003.10.15.)

Következő 10 cikkElőző 10 cikk

 
 
Döntsd el!
Lezárt szavazások
 
Válassz!
Lezárt szavazások
 
 
Olvasási nehézség?
 
Írj helyesen!
 
számláló
Indulás: 2006-02-19
 
Linkgyűjtemény
 
 
Tartalom

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?