Mára már hagyománnyá vált a gólyatábor néven működő program minden évben megrendezésre kerül a Németh László Gimnázium és Általános Iskolában. 2008. szeptemberében az iskola új gimnazistái, a 9.c osztály kirándult Mórhalmon. Ez a táborozás a megismerkedés célját szolgálta a tanulók számára.
Különböző játékos programokat szerveztek ezalatt a három nap alatt a tanulók részére a tanárok, hogy az új osztályt alkotó, egymást nem ismerő gyerekek megismerkedjenek, és akár barátságokat köthessenek egymással, de ez nem csak arra volt jó, hogy a tanulok közelebbről megismerjék egymást hanem arra is, hogy az osztályfőnök jobban megismerhesse az osztályát.
Az osztály másik kísérő tanára: Pillérné Gál Andrea
Osztályfőnök: Szittyai István
Emellett, a programok létrejöttében nagy segítségükre voltak az ott dolgozó személyek, akik nagyon készségesen segítették a csapatot és ők is adtak tanácsokat a napirend elkészítésében.
Az osztálykirándulás programjai teljes mértékben a gyerekek közti kapcsolat kialakítást szolgálta, olyan csoportmunkákat szerveztek a diákoknak melyekben közösségi munka zajlott, tehát a diákoknak együtt kellet, hogy működjenek, segítséget kellet kérniük egymástól, így beszélgetni kezdtek és kialakult a párbeszéd. Erre nagy szükség van, hiszen valljuk be, hogy egy idegen közegben eleinte mindenki zárkózottabb és bátortalanabb.
A diákoknak a következő feladatokat kellett végrehajtaniuk:
A tanárok kialakítottak öt csoportot, mely csoportoknak külön kellett dolgozniuk és egy barátságos verseny keretében vetélkedtek a gyerekek egymással.
A környéken túráztak, ahol egy idegenvezető ismertette a helyi szokásokat és az ottani élővilág rejtelmeit. Ez alapján kellett a diákoknak kérdőívet kitölteni.
Mind a három napra jutott egy kérdőív és egy játékos feladat melyekben a csapatok nagyon jól szerepeltek. Az utolsó napon a léggömb dobálás segítségével dőlt el, hogy ki lesz a győztes az addigi egyenlő pontszámmal rendelkező csapatok közül.
A győztesek ajándékokat kaptak, de mindegyik résztvevő kapott újságokat és kisebb értékű meglepetéseket a részvételért cserébe.
Emellett kézműves feladatokra is sor került. A gyerekek mivel a természetben voltak kint, így csak naturális anyagokat használhattak fel, mint például magvak, gabonanövények levelei. A tanárok nagy döbbenetére még a fiú diákok is kézművesedtek.
Bemutatták a szegedi halászlé elkészítésének módját, és később a gyerekek is megkóstolhatták azt.
A hangulat nagyon jó volt, tehát a terv, hogy az „új csapatot” összehozzák, valóra vált. Már az első estére sikerült együtt mulatnia a társaságnak. Emellett sok élménnyel és tapasztalattal lettek gazdagabbak a résztvevő diákok.