Filmarchívumok, nemzetközi filmes intézmények |
k.rézi |
|
minden, ami film
|
Pénz, lehetőség, hozzáértés, varázslat = film |
drKing |
|
A mozifilmek alkotó elmékben fogannak meg, ráadásul elmúlásuk a közönség
véleményétől függ.
|
a média hatása életünkre |
M B |
|
Született gyilkosok --->
Oliver Stone filmje megkísérli bemutatni nekünk világunk rossz oldalát. A kegyetlen valóságot két tömeggyilkos személyében szabadítja ránk, melynek hatása elég nyomasztóvá sikeredett. Minden azt a hatást próbálja kelteni a filmben, hogy a néző összezavarodjon. Mickey és Mallory története nevezhető minden idők legbrutálisabb, legkegyetlenebb filmjének. A film egyébként elnyerte az 1994-es velencei filmfesztivál nagydíját.
|
Twin Peaks 2. |
hungler |
|
A széria egyedi báját a különböző zsánerek összekeverése adja, műfaji szempontból jól szervezett káosz, amit a képernyőn látunk. A Twin Peaks folyamatosan kihívásokat intéz a nézőkhöz: mégis milyen krimi az, amelyből vissza van még számos rész, de már régen tudjuk, ki a gyilkos, ráadásul a nyomozást folytató ügynök egy ponton majdnem elhalálozik? De a szappanoperákkal kapcsolatos megszokott nézeteinket is felülbírálhatjuk: az érzelmek egy-egy jelenetben annyira túlcsordulnak, hogy már-már kínosan feszengünk, a kilencvenes években játszódó filmben a szereplők olyanok, mintha megrekedtek volna az ötvenes években (Audrey Horne példának okáért kasmír kardigánokban és rakott szoknyában tűnik fel, James bőrszerkójában, motorján ülve, mintha az ifjú Marlon Brando lenne A vad című filmből).
|
Twin Peaks 1. |
hungler |
|
Most akkor ki ölte meg Laura Palmert? Minden idők legtöbbet idézett, elemzett, hivatkozott tévésorozata, a Twin Peaks mindössze egy évet élt meg, ám azóta sem nyugszik békében.
|
|